Riadenie obchodu – maloobchodné reťazce (Retail)
Riešenie NAVRetail je založené na modernom podnikovom riešení od spoločnosti Microsoft, Microsoft Dynamics NAV. Koncepcia produktu Microsoft Dynamics NAV zaisťuje vyššiu produktivitu vašim zamestnancom a dlhšiu životnosť vašim systémom. Produkt je schopný rozširovať rozsah tak, aby zodpovedal rastu a pritom stále poskytoval pohľad do chodu spoločnosti potrebný k včasnej reakcii v neustále sa meniacom obchodnom svete.
Základný predpokladom pre efektívne riadenie obchodu sú konzistentné a okamžité informácie, ktoré vznikajú v informačnom systéme. Celý systém NAVReatail je komplexné centrálne riešenie, ktoré pokrýva špecifické požiadavky riadenia maloobchodu a distribučného skladu v reálnom čase. Všetky obchodné a prevádzkové procesy majú podporu v NAVRetail od cenotvorby až po predaj konečnému spotrebiteľovi.
Každá funkcionalita systému NAVRetail je ovplyvňovaná parametrizáciou, ktorá používateľom umožňuje v maximálnej možnej miere aizovať rutinné procesy a tým znižovať aj mieru chybovosti pri spracovaní dokladov v systéme.
NAVRetail využíva bohaté možnosti prispôsobenia Microsoft Dynamics NAV a tým sa stáva pre používateľa mimoriadne prehľadným. Každý používateľ má na svojej pracovnej ploche len to čo potrebuje.
Orientácia v systéme je jednoduchá a umožňuje obsluhu predajne zaškoliť do jej činností veľmi rýchlo.
NAVRetail pracuje na základe komplexnej parametrizácie a systemizácie tovarov, dodávateľov, predajných miest a ďalších parametrov. Umožňuje zaraďovať tovary do skupín „reťazcov“. Reťazce sa na základe analýz začleňujú k jednotlivým predajným miestam na základe ich charakteristiky plochy, umiestnenia predajne, lokálnych požiadaviek na sortiment a pod. Táto správa je flexibilná a pružná podľa požiadaviek zákazníka.
NAVRetail dovoľuje nastavovať obchodné a logistické parametre dodávateľských kontraktov. V týchto podmienkach je možné nastavovať finančné aj objemové parametre tovarov a objednávok.
NAVRetail má širokú podporu definovania predajných cien, akcií, akciových balíkov a nákupov na akciu. Cenovú politiku je možné nastavovať na celú sieť predajní naraz, na skupiny predajní alebo na vybranú predajňu. Podobne je možné definovať aj príslušnosť predajní k predajnej akcii, kde je možné priradiť predajnú akciu k vybranej predajni.
Proces nákupu začína už spracovaní požiadaviek na nákup z jednotlivých predajných miest. V NAVRetail je možné v tomto procese prepojiť s podpornými nástrojmi plánovania nákupu na báze BI (Business Intelligence ) riešenia. NAVRetail na základe nastavení navrhne sortiment tovaru na nákup ako jeho požiadavku.
Tento proces prípravy budúcich riadkov objednávok môže pracovať aj v aickom režime tak, že systém požiadavky vyplní v prednastavený čas a následne používateľ robí korektúry v prípade potreby.
Tieto požiadavky sa naďalej spracovávajú napr. konsolidáciou. Výsledkom konsolidácie je objednávka na dodávateľa. NAVRetail spracováva aj informácie o dňoch doručenia tovaru dodávateľmi a od tejto funkčnosti sa v systéme odvíjajú aj dátumy objednávok —rozvozové plány.
V procese spracovania prijímaného tovaru sa okrem bežnej funkcionality príjmu tovaru riešia aj situácie, ktoré umožňujú blokovať príjem tovaru, ktorý nebol objednaný.
Na základe porovnania objednaného a dodaného množstva v spojení s dátumami objednávok a príjmu je možné následne vyhodnotiť kvalitu a úplnosť plnenia objednávok. Týmto spôsobom manažéri nákupu vedia vyhodnotiť spoľahlivosť dodávateľov. Výsledkom komplexnej správy nákupu je zvýšenie obrátky zásob a tým zefektívnenie nákupu.
Významnou funkcionalitou NAVRetail je elektronické spracovanie faktúr, kde sa na základe nákupných príjemiek porovnávajú riadky faktúr. Systém aicky označí riadky faktúry kde sa nezhoduje dodané a fakturované množstvo alebo je rozdielna cena. Následne je možné takéto faktúry reklamovať u dodávateľa.
Electronic Data Interchange (EDI) – elektronická výmena dát predstavuje modernú komunikačnú technológiu založenú na bezpapierovom obchodnom styku. EDI komunikácia slúži predovšetkým k aickému prepojeniu informačných systémov nezávislých obchodných partnerov. Tieto informačné systémy môžu pracovať na rôznych softwarových i hardwarových platformách. Úlohou EDI je prepojenie týchto systémov na základe štandardu pre výmenu správ ako je EDIFACT.
Podporované správy:
-
ORDERS (Objednávka)
-
DESADV (Avízo o odoslaní tovaru – dodací list)
-
RECADV (Potvrdenie príjmu tovaru)
-
RETANN (Oznámení o vrátení tovaru)
-
INVOIC (Faktúra)
-
REMADV (Avízo o platbe)
-
CONTRL (Kontrolná správa, potvrdenie doručenia a syntaktickej správnosti)
-
APERAK (Potvrdenie o prevzatí správy aplikáciou)
-
COMDIS (Obchodná námietka)